הכללית תבצע שדרוג לפוליסה "סיעודי מושלם"

תוכנית הביטוח הסיעודי של שירותי בריאות כללית, הקרויה "סיעודי מושלם" היא אחת התוכניות הגדולות בארץ בתחום הביטוח הסיעודי, ומספר המבוטחים בה עומד על בערך 1.8 מיליון תושבים.

ייחודיותה של הפוליסה "סיעודי מושלם" הוא בהיותה סוג של ביטוח לשני הכיוונים – למה הכוונה? – דמי הביטוח אשר המבוטחים משלמים אינם הופכים לרווח עבור החברה שמבטחת, אלא הם נשמרים כחלק בלתי נפרד מהתוכנית, ומשמעות העניין היא שבבוא העת, כאשר יהיו תביעות מהביטוח – הפיצויים ישולמו מתוך אותם כספים.

הכספים הללו נחשבים לכספי עתודה של התוכנית והשדרוג המדובר, אותו נציג בהמשך, ישאב את משאביו מכספי עתודה אלו, אשר לפי נתונים עדכניים, עומדים על בערך מיליארד ₪.

שירותי בריאות כללית, יחד עם המפקח על הביטוח, הגיעו למצב של הבנה בנושא שדרוג התוכנית של ביטוח סיעודי של הכללית. ההבנות כוללות הסכם על כיסוי באופן רטרואקטיבי ללמעלה מ-2,000 תביעות, אשר הסך הכולל שלהן עומד על 120 מיליון שקלים, אשר ילקחו, כאמור, מכספי העתודה של התוכנית ולכן לא יפגעו ברווחיות של החברה המבטחת – דקלה חברה לביטוח, מאחר ולא היא תהיה הגורם המשלם לשינויים אשר הושגה עבורם הסכמה בין הצדדים.

תשלום רטרואקטיבי זה מתבצע גם עבור כל אותם מבוטחים אשר בזמן ההצטרפות שלהם היתה להם בעיה רפואית ואשר הם לא הצהירו עליה בהצהרת הבריאות. טרם ההסכמה, הם היו זכאים אך ורק לתגמולים חלקיים ואילו מעתה, הם יקבלו השלמת תשלום לסך המלא של התגמול מהביטוח.

המשמעות של החלטה זו היא מכרעת, שכן, השיטה הרווחת בתחום הביטוח היא של חיתום בעת שקורה מקרה הביטוח ואדם אשר השמיט בעיה רפואית מהצהרתו, לא היה זכאי לתגמולים מלאים ואילו עתה הוא זכאי להם.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר