חריגים – ביטוח סיעודי

חריגות מהכלל בביטוח סיעודי

אדם הרוכש ביטוח סיעודי פרטי או ביטוח סיעודי קבוצתי, עושה זאת על מנת לדאוג לכך שבמידה ויגיע למצב סיעודי מסיבה כלשהי בעתיד, יוכל לממן את ההוצאות החודשיות הגבוהות הכרוכות בטיפול סיעודי כזה או אחר.

אנשים רבים לא מודעים לעובדה שכמעט כל פוליסה של ביטוח סיעודי כוללת סעיף חריגים. חריגים הם המקרים שבהם חברת הביטוח לא משלמת את כספי הביטוח. ברוב הפוליסות סעיף החריגים מפרט עקב אילו מצבים שהובילו אדם להגיע למצב סיעודי, כספי הביטוח לא ישולמו.

סעיף חריגים כלליים

אחד הסעיפים החשובים ביותר שכדאי לבדוק בקפידה כאשר חותמים על פוליסת ביטוח סיעודי, ובכל פוליסת ביטוח, הוא סעיף החריגים, כך שנדע מראש באילו מקרים הביטוח לא תקף. ברוב פוליסות הביטוח ישנם חריגים קבועים שחלים על כל המבוטחים ומכונים 'חריגים כללים' שכוללים מצבים שבהם לא ישולמו כספי הביטוח כמו מצב סיעודי עקב תאונת דרכים, ניסיון התאבדות או פגיעה עצמית, אירוע טרור, צריכת סמים ועוד.

סעיף חריגים אישיים

בנוסף לחריגים הכללים ייתכן והפוליסה תכלול חריגים אישיים שמותאמים אישית למבוטח. כל אדם המבקש לרכוש ביטוח מתבקש על ידי חברת הביטוח למלא טפסים רפואיים, להצהיר על כל מצב רפואי בהווה ובעבר וכמו כן, לחתום על טופס ויתור סודיות רפואי.

בהתאם להצהרות הבריאות חברת הביטוח יכולה להוסיף סעיף חריגים אשר מצהיר כי במידה והמבוטח יימצא בעתיד במצב סיעודי, שנגרם עקב מחלה או מצב בריאותי שהיה קיים בעבר והוצהר עליו בהצהרת הבריאות, הביטוח לא תקף וכספי הביטוח לא ישולמו.

לפני שחותמים על פוליסת ביטוח סיעודי חשוב לבדוק האם הוספו חריגים אישיים ובמידה וכן, מומלץ לחשוב האם רכישת הפוליסה כדאית בהתאם לרשימת החריגים.

על פי חוק חדש, החל משנת 2004 לחברת הביטוח יש שנה מרגע החתימה על הפוליסה, לבדוק ולעבור על המסמכים הרפואיים שמולאו על ידי המבוטח וליידע את המבוטח על כל חריג אישי שנוסף עקב הצהרות הבריאות. במידה ומבוטח נכנס למצב רפואי כשנה ומעלה לאחר החתימה על הפוליסה, חברת הביטוח אינה רשאית לסרב לשלם את כספי הביטוח בטוענה כי המצב הרפואי נמצא ברשימת חריגים.

הפתרון המומלץ – השוואה

מומלץ מאוד לבדוק כמה שיותר סוגי פוליסות אצל חברות ביטוח פרטיות שונות וגם אצל קופות החולים, שכן ייתכן מאוד שישנם הבדלים ברשימת החריגים הכלליים בין חברה אחת לשנייה. לדוגמא ייתכן כי בקופה או בחברה אחת קיים מקרה חריגים שכולל תאונות עבודה, כלומר שבכל מקרה בו המצב הסיעודי ייגרם עקב תאונת עבודה, הביטוח לא תקף, כאשר בחברה או קופה אחרת, תהיו מכוסים במקרה כזה.

כדאי לא לסמוך לגמרי על הפוליסה היבשה ולשאול את חברת הביטוח על מקרים חריגים נוספים שעולים על דעתכם. כדאי לחשוב על כל מקרה רלוונטי שעלול להוביל למצב סיעודי ולוודא כי הוא אינו כלול ברשימת החריגים הכללים. למשל לאדם שמשרת הרבה במילואים, מומלץ לוודא כי הפוליסה עליה הוא חותם לא כוללת מקרה חריגים שמציין כי כל פגיעה עקב שירות צבאי או שירות מילואים, הוא מקרה חריג בו הביטוח לא תקף. אצל רוב החברות מילואים אינם כלולים ברשימת החריגים, אך מומלץ לשאול ולוודא.

לא חייבים לקחת את רשימת החריגים, בין או חריגים כללים או אישיים כנושא חתום ומוגמר. ניתן בהחלט להתמקח ולנהל משא ומתן עם חברת הביטוח לגבי חריגים אותם תרצו להוריד מן הפוליסה. במקרים מסוימים חברת הביטוח תסכים לוותר על סעיף חריגים קטן, על מנת להחתים את המבוטח על הפוליסה. בכל מקרה בו לא בטוחים לגבי רשימת החריגים, בייחוד כאשר מדובר בחריגים אישיים שנוספו עקב הצהרת בריאות, מומלץ להתייעץ עם רופא משפחה או עורך דין לגבי הכדאיות של החתימה על הפוליסה ורק אז לקבל את ההחלטה.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר