למה ביטוח סיעודי

למה לרכוש ביטוח סיעודי?

אולי לא חשבתם על זה, אולם כאשר אחד מבני המשפחה זקוק לטיפול סיעודי – באופן זמני לאחר מחלה, תאונה או ניתוח או באופן קבוע, נוצר עומס עצום על המשפחה.

מלבד הקושי הנפשי והרגשי לטפל בבן משפחה שהיה עצמאי וחזק, טיפול סיעודי עולה הרבה כסף – החל מאלפי שקלים בחודש לטיפול חלקי בבית ועד לסכומים גבוהים בהרבה במוסד סיעודי מתאים.

על כל אדם לשקול האם הוא ומשפחתו בעלי אמצעים מספיקים לכיסוי הוצאות שירותי סיעוד במוסד סיעודי או על ידי מטפל סיעודי בבית, בבוא העת.

מהו ביטוח סיעודי?

ביטוח סיעודי הינו חוזה מול חברת הביטוח לפיו תמורת תשלום חודשי קבוע, חברת הביטוח מחויבת להשתתף בתשלומים עבור טיפול סיעודי בבית המטופל או עבור אשפוז המטופל במוסד סיעודי וזאת בהתאם לתנאי החוזה. החוזה נקרא פוליסת ביטוח וסכום הכסף המשולם אחת לחודש מכונה פרמיה.

רכישת ביטוח סיעודי

קניית ביטוח סיעודי ניתן לבצע בשלוש דרכים, בכל הדרכים יקבל הרוכש פוליסת ביטוח בה יפורטו תנאי הביטוח: היקף הביטוח והתשלומים עבור שירותי הסיעוד.

ביטוח סיעודי פרטי: את הביטוח הנ"ל רוכשים ישירות מחברת הביטוח או הסוכן. גובה התשלום החודשי שישלם הרוכש נקבע בהתאם לגילו, מצבו הרפואי וכן בחירתו בהיקף הכיסוי (מה שיקבע בסופו של דבר את גודל המימון של חברת הביטוח בשירותי הסיעוד). את הביטוח הסיעודי הפרטי רוכש כל אדם באופן אישי. הפוליסה הינה ברת תוקף,כל עוד ממשיך האדם בתשלומי הפרמיה.

ביטוח סיעודי קבוצתי: את הביטוח הנ"ל רוכשים כקבוצה גדולה היוצרת קשר עם חברת הביטוח. חברי הקבוצה יכולים לעבוד אצל אותו מעסיק או לרכוש את הביטוח דרך ועד עובדים משותף למשל. היקף הפוליסה הינו אחיד עבור כל הקבוצה, וגובה התשלום החודשי משתנה רק בהתאם לגיל הרוכש. לפוליסה הקבוצתית יש תוקף של 3-5 שנים ולאחר מכן יש לחדשה.

ביטוח סיעודי דרך קופת חולים: את הביטוח הנ"ל רוכשים דרך קופת החולים אשר מעבירה את התשלום החודשי אל חברת ביטוח. הביטוח הסיעודי אינו כלול בביטוח המשלים ונמכר בנפרד. היקף הפוליסה אחיד עבור כל האנשים וגובה התשלום החודשי משתנה רק בהתאם לגיל הרוכש. בחלק מהקופות תלוי היקף הביטוח בגיל בו האדם הצטרף לביטוח, ככל שהצטרף בגיל צעיר יותר, כך היקף הביטוח רחב יותר.

פרטים חשובים לפני רכישה

חשוב לבחון מהו גובה הפרמיה בכל חודש עד לגיל שיבה והאם הפרמיה משתנה מעת לעת בהתאם לגיל. כמו כן חשוב לבדוק מה קורה במקרה של הפסקת תשלומי הפרמיה, האם הביטוח הסיעודי יכסה הוצאות כלשהן בגין תשלום הפרמיה בעבר.

בנוסף חשוב לבדוק מהם תנאי הביטוח הסיעודי ואילו שירותי הוא מקיף:

מהו גובה התשלום שיועבר בחודש עבור שירות סיעודי, מהו פרק הזמן בו מתחייבת חברת הביטוח לשלם עבור הוצאות השירותים הסיעודיים, מהו פרק הזמן בו יש להמתין עד לתשלום ועוד.

בביצוע ביטוח קבוצתי חשוב לשים לב לפרטים נוספים:

מהו משך החוזה הקבוצתי שנחתם, כאמור לרב החוזה הקבוצתי נחתם לתקופה שבין 3-5 שנים קלנדריות לאחריהן מופסק החוזה אוטומטית.

במקרה כזה, יש לברר כיצד ניתן חדש ביטוח סיעודי באופן פרטי, מהי העלות ומהם התנאים.

לחילופין חשוב לבדוק האם האדם מסוגל לעמוד בתשלומי הפרמייה החודשיים גם כאשר הוא יגיע לגיל הפרישה ולא יעבוד יותר.

בבואכם להצטרף לביטוח הסיעודי עליכם להכליל את הוצאות הביטוח הסיעודי כחלק מתכנון פיננסי אישי מקיף. ישנם מקרים בהם המצב הבריאותי הנוכחי של אדם מאפשר רכישת פוליסת ביטוח במחירים גבוהים מאוד בשל מחלה כלשהי שמייקרת את הביטוח ויש לשקול את הכדאיות שבתשלום פרמיה גבוהה כל כך.

ניתן לבדוק גם האם בגלל מצבו הכללי עומד האדם בתנאי הזכאות לסיוע של משרד הבריאות והביטוח הלאומי לסיוע במימון אשפוז סיעודי או מטפל סיעודי

רוצים לשמוע עוד על ביטוח סיעודי? זקוקים לטיפול סיעודי? פנו אלינו ונעזור לכם בכל נושא

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר