ביטוח סיעודי משלים

ביטוח סיעודי משלים של קופות החולים

ביטוח סיעודי משלים בעצם נועד להשלים ביטוחים קבוצתיים וביטוחים קולקטיביים אשר מוגבלים בזמן. הצורך בביטוח משלים עולה כאשר מבוטח רוכש ביטוח סיעודי קבוצתי דרך אחת מארבע קופות החולים בישראל, או דרך התארגנות כלשהי כמו מקום עבודה, וועד עובדים או קיבוץ.

ביטוחים קבוצתיים יכולים להיות מאוד פופולאריים משום שסכום הפרמיה החודשית שלהם בדרך כלל נמוך יחסית לביטוחים סיעודיים אחרים ובמקרים רבים כאשר הביטוח מבטח קבוצה גדולה של אנשים, המבוטחים לא נדרשים למלא כל הצהרת בריאות.

החיסרון העיקרי של ביטוחים קבוצתיים וקולקטיביים הוא שהם מוגבלים בזמן של 3 עד 5 שנים, כך שמבוטחים רבים מוצאים עצמם לאחר תום תקופת הביטוח ללא ביטוח סיעודי תקף, כאשר חברות ביטוח רבות לא מסכימות לבטח אותם עקב מצב רפואי או גיל מתקדם.

הביטוח הסיעודי המשלים בעצם מבטיח כי ברגע שתסתיים תקופת הביטוח של הביטוח הקבוצתי, ייכנס לתוקפו ביטוח סיעודי משלים. ההבדל בין ביטוח סיעודי רגיל לביטוח סיעודי משלים הוא בעצם תקופת ההמתנה. בביטוח סיעודי משלים המבוטח יכול להתאים את תקופת ההמתנה לתקופת הביטוח שהוא מקבל בביטוח הקבוצתי ובעצם לקבוע תקופת המתנה של 3 או 5 שנים.

היכן ניתן לרכוש ביטוח סיעודי משלים?

מרבית הביטוחים הסיעודיים המשלימים ניתנים כיום דרך חברות ביטוח פרטיות, אך גם קופות החולים מציעות לחברים המבוטחים בביטוחים קבוצתיים מענה וכיסוי לרגע בו יסתיים הביטוח הקבוצתי.

ברוב המקרים לאחר שהסתיימה תקופת הביטוח בביטוח קבוצתי של קופת חולים מסוימת, באפשרות אותה קופת החולים להחליט האם לחדש את הביטוח הקבוצתי לתקופה של 3 או 5 שנים נוספות.

ייתכן מצב כי מבוטחים יימצאו עצמם מבוטחים לתקופה ארוכה מאוד עקב העובדה שלאחר כל תקופת ביטוח, קופת החולים מחדשת את הביטוח, אך בהחלט לא מומלץ לסמוך על קופת החולים שתחליט האם לחדש את הביטוח בתום התקופה.

מדוע ביטוח סיעודי משלים של קופת חולים?

הדאגה לתקופה שלאחר תום תקופת הביטוח נמצאת באחריותו הבלעדית של המבוטח ועליו להחליט האם הוא מעוניין לרכוש ביטוח סיעודי משלים דרך חברת ביטוח פרטית, או למצוא פתרון בתוך קופת החולים.

פתרון אחד אותו מציעות חלק מקופות החולים כמו קופת חולים מאוחדת, הוא רכישה של ביטוח סיעודי פרטי בנוסף לביטוח הסיעודי הקבוצתי. מאוחדת בעצם מציעה למבוטחיה להאריך את תקופת הביטוח הסיעודי מתקופה של 5 שנים לתקופה של כל החיים. בדומה לביטוח הסיעודי הבסיסי שנותנות קופות החולים, גם ביטוחי הפרט המשלימים ניתנים דרך חברות ביטוח פרטיות ובמקרה של מאוחדת, דרך חברת הביטוח הפניקס.

מסלולי ההמשך של מאוחדת

במקרה של קופת חולים מאוחדת המבוטח יכול לבחור בשני מסלולים של השלמה לביטוח הקבוצתי. במסלול אחד המבוטח רוכש פיצוי חודשי של 1,000 ₪ לחודש, אותו יקבל לאחר תקופת המתנה של 60 יום, בתוספת של תשלום קבוע לפרמיה החודשית.

במסלול אחר המבוטח רוכש פיצוי נוסף, תוך שהוא יכול לבחור תקופת המתנה של 3 או 5 שנים.

מסלולי המשך של הכללית

קופת החולים כללית מאפשרת למבוטחיה רכישה של פוליסת המשך, כל זאת במידה ומבוטח עומד בקריטריונים המפורטים בפוליסה ובמידה וביטוח ההמשך נרכש לפני תום תקופת הביטוח הקבוצתי.

התאמת הביטוח המשלים

בין אם בוחרים בביטוח משלים דרך חברת ביטוח פרטית ובין אם באופציות שמציעות קופות החולים חשוב להתאים את הפוליסה הנוספת באופן אישי לכל מבוטח. א

פשר להגיד כי הדבר החשוב ביותר ברכישה של ביטוח סיעודי משלים בכל דרך, היא חשיבה לעתיד. את הרכישה של הביטוח הסיעודי המשלים צריך לעשות לפני שמסתיימת תקופת הביטוח הקבוצתי ואפילו ביום הרכישה של הביטוח הקבוצתי. כך ניתן למנוע מצב בו חברת ביטוח פרטית או קופת חולים תסרב לבטח אותנו בביטוח משלים או ביטוח פרט המשכי ונישאר ללא כיסוי סיעודי.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר