תביעת ביטוח לאומי

תביעת ביטוח לאומי הינה בקשה לקצבה או סיוע כספי עקב תאונה (לרבות תאונת עבודה), מחלה או פעולת איבה. למעשה כל אדם שעקב פגיעתו, נותר עם נכות כלשהי, רשאי להגיש תביעה לביטוח לאומי. המוסד לביטוח לאומי בודק כל מקרה לגופו בוועדה רפואית וקובע את אחוזי הנכות שנגרמו לתובע עקב תאונה, מחלה או פיגוע.

אחוזי הנכות הנקבעים בוועדה הרפואית של המוסד לביטוח לאומי הם אלה שקובעים את גובה הפיצוי לפי המפתח הבא:

אחוזי נכות הנמוכים מ-5%: המוסד לביטוח לאומי אינו מעניק שום פיצוי במקרה זה.

אחוזי נכות בגובה 5%-19%: המוסד לביטוח לאומי מעניק פיצוי חד פעמי שגובהו תלוי באחוז הנכות.

אחוזי נכות בגבוה 20% ומעלה: המוסד לביטוח לאומי משלם קצבת נכות חודשית שגובהה תלוי באחוזי הנכות ותקופת הפיצויים נמשכת עד לגיל לשארית חייו של המבוטח.

עבור כל תביעת קיימים הטפסים הרלוונטים אותם יש להגיש בצירוף מסמכים שונים כגון: חוות דעת רפואיות, עדויות על מצב כלכלי וכו'.

להלן פירוט המקרים בהם ניתן להגיש תביעה לביטוח לאומי:

פגיעה בכושר עבודה: אדם שכושר השתכרותו שלו נפגע במעל מ50% עקב נכות רפואית או תפקודית, אם באופן זמני או אם לצמיתות, זכאי לתבוע קצבת נכות מהמוסד לביטוח לאומי. קיצבה זו ניתנת מגיל 18 ועד לגיל הפרישה וגובה המשוער נע בין 1,160 ₪ ל2250 ₪, כתלות באחוזי הנכות הניתנים ע"י המוסד לביטוח לאומי. בנוסף ניתן לקבל הנחות בתשלומי הארנונה, בזק, הקלות כספיות שונות ואף שיקום מקצועי.

תאונת עבודה: אדם אשר נפגע במקום עבודתו או בדרך אליה וממנה, זכאי לתבוע דמי פגיעה עבור תקופת החלמה שמשכה אינו עולה על שלושה חודשים. בנוסף, במידה והפגיעה הותירה בו נכות, הוא רשאי לתבוע קצבה חודשית או מענק חד פעמי בהתאם לאחוזי הנכות הנקבעים על ידי הועדה הרפואית. גובה הקצבה תלוי בגובה ההשתכרות: כשכיר גודל הקצבה נגזר מגובה המשכורת שלושה חודשים טרם הפגיעה, כעצמאי גובה הקצבה נגזר מגובה המקדמות ששולמו שלושה חודשים קודם לפגיעה.

מחלת מקצוע: אדם אשר לוקה במחלת מקצוע, כלומר מחלה הנגרמה מגורם מזיק כלשהו במקום העבודה, זכאי לתבוע מהביטוח הלאומי פיצוי הזהה לזה של פציעה או תאונה במקום העבודה כמתואר בסעיף תאונות עבודה.

פעולות איבה: אדם הנפגע כתוצאה מפעילות איבה של כח עוין באופן פיזי או נפשי, זכאי לתבוע הטבות כספיות וכן קצבה חודשית מהמוסד לביטוח לאומי. התובע יבחר לקבל קצבת נפגעי פעולות איבה, שגובהה נגזר מגובה משכורת של עובד מדינה בדרגה 17 בדירוג מנהלים או בקצת נפגעי עבודה, הנגזרת מגובה משכרותו בשלושת החודשים הקודמים לפגיעה.

מחלה כרונית: אדם שסובל ממחלה כרונית אשר מקשה על תפקודו ואחוז הנכות שלו עומד על 100% עבור מחלה כרונית אחת, או 90% נכות עבור שתי מחלות כרוניות יהיה זכאי לפטור ממס הכנסה. רשימת המחלות הכרוניות כוללת: מחלות לב, פוליו, פרקינסון, טרשת נפוצה, סיבוכי סכרת, אלצהיימר, סרטן, מכלות כבד וכליות, אירועים מוחיים, דלקות פרקים, מחלות ניווניות, איידס, עיוורון, חרשות ועוד.

קושי בניידות: כאשר כושר ההתאיידות של אדם נפגע עקב נכותו, הוא רשאי לתבוע גמלת ניידות שתישא בהוצאות הניידות שלו. במסגרת הגמלה ניתן לקבל הלוואה לרכישת רכב, קצבה חודשית, פטור מתשלום אגרה, תו חניה לנכה וכו'.

מצב סיעודי: אדם אשר מתקשה בביצוע פעולות יומיומיות (אכילה, רחצה, הלבשה) עקב מצבו הרפואי, רשאי לתבוע קצבה הנעה בין 50-150% מקצבת הנכות הכללית הניתנת עד גיל פרישה.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר