תביעה ייצוגית – כלל בריאות ביטוח סיעודי

אתמול הוגשה בקשה לאישור תביעה ייצוגית כנגד חברת כלל בריאות בגין חישוב שגוי בפוליסת ביטוח סיעודי של החברה.

על פי המתואר בכתב התביעה, חברת כלל בריאות מבצעת חישובים שגויים, אינה מוסרת מידע מלא ומפורט וכתוצאה מכך חולים סיעודיים, חולי אלצהיימר וקשישים נפגעים ומקבלים תשלום מופחת.

התביעה הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב בסכום של כ-30 מיליון שקל. לטענת התובעת – חולת אלצהיימר חברת כלל בוחרת מועדי הצמדה שונים מהמועדים אשר היא מחוייבת אליהם בחוק ובפוליסה עצמה שהיא מוציאה וכתוצאה מכך – התשלומים לחולים סיעודיים נמוך משמעותית מכפי שאמור להיות.

כמו כן, לטענת התובעת, כלל בריאות אינה מעבירה למבוטחים פרוט מלא ומדוייק של התגמולים המועברים לבעלי ביטוח סיעודי – חישוב ההצמדה אינו ברור וזאת במטרה למנוע מהמבוטחים לבצע בדיקה של הסכומים ושל סכומי ההצמדה.

כמו כן בביטוחי הסיעוד של מכבי שירותי בריאות אשר מבוצעים על ידי החברה, מנוסחים כללי הצמדה אשר אינם עומדים בתנאים בחוק – על פי הקבוע בחוק יש להצמיד את הסכומים עד למועד התשלום בפועל ואילו החברה הצמידה את הסכומים המשולים למועד כלשהו בעבר.

בנוסף על פי הבקשה שהוגשה, כלל סוטה אף בהגדרות – על מנת להפחית את התשלומים למבוטחים.

מהי תביעה ייצוגית?

תביעה ייצוגית מוגשת על ידי תובע אחד או קבוצת תובעים קטנה בגיל עניין אשר רלוונטי לקבוצה גדולה של אנשים. הסכום הרלוונטי לכל אחד מהאנשים נמוך אולם כקבוצה, ניתן להגיע לסכום תביעה גדול.

במידה והתביעה מאושרת – היא חלה על כל הקבוצה וכל אחד מהאנשים יקבל פיצוי מבלי שיאלץ לעשות דבר.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר