ביטוח סיעודי לנכי עבודה

הכנסת נמצאת בימים אלה בתהליכי חקיקה מתקדמים של הצעת חוק חדשה, אשר תתיר למוסד לביטוח לאומי לנכות דמי השתתפות בביטוח סיעוד קבוצתי מקצבאותיהם של נכי עבודה בכפוף להסכמתם. משמעות החוק החדש תהיה מתן הזכות לרכישת ביטוח סיעודי פרטי לכ-36 אלף נכי עבודה ישראלים אשר אינם יכולים כיום לרכוש פוליסת ביטוח סיעודי מחברות הביטוח הפרטיות.

ביטוח סיעודי לנכי עבודה יעניק ביטחון כלכלי לעשרות אלפי הנכים ובני משפחותיהם אשר לא יכלו עד כה ליהנות מכיסוי טיפולים סיעודיים במחירים הוגנים.

ביטוח סיעודי

פוליסת ביטוח סיעודי היא פוליסה חשובה במיוחד לעובדים בכל גיל, נוכח העלויות הגבוהות של טיפול סיעודי פרטי בישראל. השקט הנפשי שווה בהחלט תשלום של כמה עשרות שקלים בחודש, אשר יחסוך מכם ומבני המשפחה את הנטל הכלכלי הכבד של מימון טיפול, השגחה צמודה או אשפוז סיעודי במקרה אסון.

לרוע המזל חברות הביטוח הפרטיות אינן מעניקות ביטוח סיעודי לכל דורש. הסיכון לחברת הביטוח גבוה מדי כאשר מדובר באנשים מבוגרים בעלי עבר רפואי מורכב וכן באוכלוסיית הנכים בארץ, בגלל הסבירות הגבוהה שאנשים אלה יזדקקו לכיסוי סיעודי בטווח הזמן הקרוב.

החוק החדש: ביטוח סיעודי דרך המוסד לביטוח לאומי

כתוצאה מכך נוצר מצב בו אוכלוסיה הזקוקה לכיסוי של ביטוח סיעודי אינה יכולה לרכוש אותו. הצעת החוק (תיקון לחוק בריאות ממלכתי) חדשה-ישנה בכנסת קובעת כי המוסד לביטוח לאומי יעניק ביטוח סיעודי קבוצתי לנכי עבודה המעוניינים בו בתמורה לניכוי סכום מסוים מהקצבה החודשית.

משמעות הצעד, שאושר עד כה לקריאה שנייה ושלישית ע"י ועדת העבודה והרווחה של הכנסת, היא כי 36 אלף נכי עבודה ישראלים שעד כה לא יכלו לרכוש ביטוח סיעודי מחברות הביטוח הפרטיות יוכלו לרכוש את הפוליסה דרך המוסד לביטוח לאומי. זוהי חקיקה חברתית אשר תתקן את המצב המעוות בו אנשים הנמצאים בקבוצת סיכון להזדקקות לטיפול סיעודי אינם יכולים לבטח את עצמם במחיר סביר.

הצעת החוק הוגשה ע"י ח"כ זבולון אורלב ואושרה סוף-סוף לאחר שהוגשה שוב ושוב במשך שבע שנים. מלבד נכים הביטוח הקבוצתי יוצע גם לבני זוג אלמנים הזכאים לגמלת נפגעי עבודה.

אפשרויות נוספות למימון טיפול סיעודי

אפשרות חדשה זו מצטרפת לאפשרויות הקיימות של מקורות סיוע לטיפול סיעודי. עד כה ניתן היה לרכוש ביטוח סיעודי במסגרת ביטוח בריאות פרטי של חברת ביטוח, במסגרת פוליסת ביטוח סיעודי קבוצתית של מקומות עבודה וארגונים, ודרך קופות החולים.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר