ביטוח סיעודי לדיירי דיור מוגן

מהו דיור מוגן?

דיור מוגן הינו פתרון מגורים לקשישים המנהלים אורח חיים עצמאי ומסוגלים לדאוג לצרכיהם, אך בוחרים לגור במסגרת מוסדרת המותאמת אליהם מבחינת הצרכים החברתיים, הרפואיים והסוציאליים.

הדיור המוגן משמר מצד אחד את החופש האישי של קשישים ומצד שני דואג לצרכים המיוחדים של אוכלוסייה זו.

לצערנו, ההתדרדרות במצב הפיזי והנפשי של אוכלוסיית הקשישים היא כמעט בלתי נמנעת. גם מי שחי חיים עצמאיים עלול לסבול מהתדרדרות במצבו עקב הזדקנות טבעית, מחלה, אשפוז, ניתוח וכדומה.

בדיוק בשל כך הוקמו בבתי דיור מוגן מחלקות דיור תומך ומחלקות סיעודיות. מחלקות אלו הינן נמצאות בתוך בית הדיור המוגן, ומאפשרות מסגרת טיפולית מצד אחד, אך גם שמירה יחסית על עצמאות הקשיש.

הדיור התומך נועד למנוע מעבר של הקשיש מהדיור המוגן למסגרת טיפולית ובכך לפגוע באופן משמעותי באיכות חייו. הדיור התומך מונע מצב של "הטלטלות" של הקשיש בין מוסדות שונים.

מסגרת דיור מוגן, הינה מסגרת הדיור היוקרתית ביותר מבין הקיימות והיא אינה ממומנת על ידי המדינה אלא באופן פרטי בלבד.

ביטוח סיעודי לדיירי דיור מוגן

על אף שמסגרת דיור מוגן או מחלקת דיור תומך מעניקה אפשרות לאורח חיים עצמאי במקביל לעזרה סיעודית, יתכן והקשיש הסובל מהתדרדרות במצבו עלול להזדקק לעזרה סיעודית צמודה. במקרה כזה, יידרש מקור מימון נוסף לסיוע הסיעודי אותו ניתן לקבל במסגרת הביטוח הסיעודי.

ביטוח סיעודי

קיימים שלושה סוגי פוליסה עיקריים:

פוליסות הביטוח בישראל מבוססות על פיצוי או שיפוי, כלומר במקרים מסויימים המבוטח צריך להראות כי נעשו הוצאות בפועל בכל הקשור לסיוע סיעודי. אי לכך צריך המבוטח להוכיח כי הוא נזקק לעזרה בתפקודו היומיומי.

חברות הביטוח מגדירות אדם הזכאי לתשלום מלא, כאשר הוא אינו יכול לבצע 3 מתוך 6 פעולות קבועות.  מצב של תשישות נפשית הנובעת מדמנציה או מחלת אלצהיימר וכדומה מזכה בפיצוי מלא.

דיירי דיור מוגן אשר זקוקים לטיפול סיעודי עלולים להקלע למצב שבו אין בידיהם את האמצעים לממן טיפול זה – עלות השהות במחלקת סיעודית יוקרתית יכולה להגיע ל14,000 ש"ח בחודש ואף יותר. לכן כדאי לשקול רכישת ביטוח סיעודי למצבים אלו אפילו שהפרמיה בגיל מבוגר גבוהה- פרמיה זו קונה שקט וביטחון לכל מצב.

קיימות פוליסות אשר מאפשרות רכישת כיסוי ביטוחי גם למבוגרים בני 70 ומעלה.

מימוש הביטוח הסיעודי

בכל הפוליסות ישנה תקופת אכשרה, לרוב שלושה חודשים וכן ישנה תקופת המתנה מן הרגע שבו הקשיש זקוק לטיפול סיעודי ועד הרגע בו מתחילה החברה בתשלום הפיצוי.

חשוב להבין כי תשלומי הפיצויים ניתנים לזכאים גם אם אלה אינם משתמשים בפועל בכספי הפיצויים לצורך קבלת סיוע סיעודי. יתכנו מסגרות של דיור תומך שיעניקו שירותי סיעוד צמודים המספיקים לצרכי הקשיש ולכן הקשיש לא יזדקק לעזרה של מטפל סיעודי נוסף ותגמולי  הביטוח הסיעודי יוכלו לשמש למימון השהות בדיור התומך או במחלקה סיעודית של הבית המוגן.

עם זאת, עלינו לשים לב לשירותים המוענקים במסגרת זו: האם הם באמת עונים במלואם לצרכים של הקשיש. יתכן ומסגרת הדיור התומך אינה עונה על כל צרכיו ועל אף שהוא מעוניין להמשיך לקיים אורח חיים עצמאי, הוא זקוק לסיוע של מטפל שיעזור לו בביצוע פעולות היומיום.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר